Familia şi şcoala sunt factori esenţiali în educarea copilului.
"Cei şapte (acum șase) ani de acasă" ar trebui să fie anii în care copilul capătă deprinderile şi educaţia necesară vieţii în lume.
Este firesc pentru părinţi să-şi dorească să aibă copii frumoşi, sănătoşi, bine educaţi.
Pentru asigurarea succesului şcolar elevul trebuie pus în centrul activităţii, fiindu-i conectate simţirea, gândirea şi voinţa.
Procesul dobândirii cunoştinţelor contribuie la modelarea gândirii logice a elevilor, la dezvoltarea capacităţii lor de muncă intelectuală şi la accelerarea progresului şcolar.
În cadrul activităţii şcolare, lecţia rămâne forma de bază a muncii didactice, principala formă de organizare a activităţilor desfăşurate cu elevii, a anumitor sarcini didactice.
Predarea este o acţiune specială în care profesorul trebuie să fie model căci activitatea sa la catedră nu se mărgineşte doar la "a informa" ci rolul lui principal este acela de a forma, a forma conştiinţe, a forma valori, a forma "oameni".
Spre acest ideal se ajunge prin scopuri care urmăresc cunoaşterea şi interiorizarea unor valori morale, estetice, intelectuale, care, îngemănate, pot garanta atingerea finalităţii propuse.
Ca director, cred în valorile profesionale afirmate de-a lungul timpului în Şcoala Gimnazială "Matei Basarab" (fostă Nr. 19) din Pitești, în capacitatea şi competenţele corpului profesoral de aici, de a obţine şi menţine la standarde ridicate performanţele elevilor noştri.
Director Şcoala Gimnazială "Matei Basarab", Piteşti
Prof. Dr. Elena ODĂ