Resurse necesare derulării programului ”Școala după Școală”
Analiza de nevoi care stă la baza alcătuirii Programului ”Școala după Școală” menționează și materialele necesare derulării activității, în funcție de grupul țintă. Materialele pot fi achiziționate, pot face obiectul unor donații sau pot fi proiectate și realizate de către echipele pedagogice care sunt implicate în derularea proiectului. Se recomandă a fi create sau achiziționate materiale adecvate grupului țintă și tipurilor de activități pentru a asigura un suport educațional cât mai eficient.
Utilizarea resurselor electronice (TV, calculatoare etc.) se face numai pentru atingerea obiectivelor educaționale ale Programului ȘDȘ și nu în scop recreativ. Resursele umane implicate în derularea Programului ȘDȘ pot fi următoarele: 1. personal de învățământ: a) cadre didactice din școală; b) cadre didactice din alte unități de învățământ, inclusiv din palate și cluburi ale copii lor și cluburi sportive școlare; c) cadre didactice din centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul de Resurse și Asistență Educațională a Municipiului București: profesor psiholog, consilier școlar, profesor logoped, profesor de sprijin, asistent social; d) personal didactic auxiliar: bibliotecar, informatician, instructor animator, instructor de educație extrașcolară, laborant; e) mediator școlar; f) antrenor etc. 2. membri ai comunității (părinți, reprezentanți ai autorităților locale, specialiști din diferite domenii, personalități locale, membri ai unor organizații neguvernamentale etc.) 3. reprezentanți ai partenerilor. Toate activitățile din cadrul Programului ȘDȘ se derulează fie de către cadrele didactice, fie sub supravegherea cadrelor didactice, în situația în care activitățile sunt coordonate de personal extern școlii. Fiecare persoană (personal didactic, nedidactic și auxiliar) are roluri și responsabilități bine precizate și stipulate în fișa postului. Implicarea personalului din învățământ se face în următoarele condiții: a) pentru completarea normei de predare (maximum 4 ore pe săptămână), pentru situațiile prevăzute la art. 263 alin. (3) din Legea educa ției naționale nr. 1/2011; b) ca activitate cuprinsă în norma didactică de 40 de ore pe săptãmânã, în afara normei de predare/postului (cel mult 2 ore pe săptămână);
- În cazul în care, cadrul didactic efectuează orele în cadrul normei didactice de predare - învățare - evaluare sau în cadrul normei didactice de 40 ore pe săptămână, aceste ore nu sunt retribuite suplimentar; în celelalte cazuri, activitatea desfãșurată în cadrul programului ȘDȘ poate fi retribuită în condițiile legii, din sursele de finanțare prevăzute mai sus.
- Finanțarea programului se poate face: a) din bugetul autorităților locale; b) din programe finanțate din fonduri europene sau naționale; c) din activități școlare și extrașcolare, donații, sponsorizări dedicate, prin suportul financiar al părinților, al organizațiilor neguvernamentale etc. cu respectarea legislației în vigoare; d) din bugetul de stat din care se poate sprijini financiar Programul ȘDȘ pentru elevii proveniți din grupurile dezavantajate, potrivit legii.
La începutul Programului ȘDȘ, unitățile de învățământ pot încheia acorduri de parteneriat pentru susținerea activităților din pachetele educaționale cu instituții care pot furniza servicii educaționale (palate și cluburi ale copiilor, cluburi sportive școlare etc.) și organizații neguvernamentale. Pentru buna derulare a Programului ȘDȘ unitățile de învățământ pot încheia parteneriate, contracte de sponsorizare cu operatori economici, persoane fizice sau juridice din țară și străinătate, cu respectarea legislației în vigoare.