CAPITOLUL I
DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1 Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii (C.E.A.C.) din Şcoala Gimnazială "Matei Basarab" din Piteşti este de interes major şi se află în coordonarea conducerii şcolii, fiind înfiinţată în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului Nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei şi Legii Nr. 87/ 2006.
Art. 2. Misiunea C.E.A.C. este de a efectua evaluarea internă a calităţii educaţiei oferită de Şcoala Gimnazială "Matei Basarab", Piteşti cu scopul de:
- a atesta capacitatea Școlii Gimnaziale "Matei Basarab" de a satisface aşteptările beneficiarilor şi standardele de calitate, prin activităţi de evaluare şi acreditare;
- a asigura protecţia beneficiarilor direcţi şi indirecţi de programe de studiu prin producerea şi diseminarea de informaţii sistematice, coerente şi credibile, public accesibile despre calitatea educaţiei;
- a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calităţii în Şcoala Gimnazială "Matei Basarab";
- a propune conducerii şcolii politici şi strategii de permanentă ameliorare a calităţii şcolii.
- 1-3 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi prin vot de Consiliul profesoral;
- un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desmnat de acesta;
- un reprezentant al părinţilor;
- un reprezentant al Consiliului local.
- analizează şi aprobă proiectul de strategie instituţională;
- analizează standardele, standardele de referinţă, indicatorii de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în Şcoala Gimnazială "Matei Basarab", precum şi standardele de acreditare, specifice fiecărei etape a procesului de acreditare;
- analizează propunerile venite din partea tuturor actorilor educaţionali (profesori, părinţi, elevi, etc.) şi supune dezbaterii acestei comisii.
- Propune conducerii şcolii măsuri de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii în Şcoala Gimnazială "Matei Basarab", pe baza rapoartelor întocmite de responsabilul Comitetului metodic sau altor comisii de lucru din şcoală.
CAPITOLUL II
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A C.E.A.C
Art. 3 1). C.E.A.C. este condusă de un coordonator desemnat de directorul şcolii;
2). Componenţa C.E.A.C. este de 4 - 8 membri + 1 coordonator:
Art. 4 Conducerea operativă a C.E.A.C. este asigurată de conducătorul organizaţiei sau de un coordonator desemnat.
Art. 5 Selecţia membrilor C.E.A.C. se face pe baza CV - urilor şi a competenţelor profesionale, intelectuale, organizaţionale, morale dovedite în activitatea desfăşurată în cadrul Şcolii Gimnaziale "Matei Basarab".
CAPITOLUL III
ATRIBUŢII C.E.A.C
Art. 6 C.E.A.C. se întruneşte în fiecare zi de joi din penultima săptămână din lună la ora 1145fiind necesară prezenţa coordonatorului şi două treimi din numărul membrilor.
Art. 7 În îndeplinirea atribuţiilor sale, C.E.A.C. adoptă hotărâri prin votul a două treimi din numărul membrilor săi prezenţi. Hotărârile C.E.A.C. se comunică Consiliului de administraţie al Şcolii Gimnaziale "Matei Basarab", urmând a fi aprobate sau respinse de acesta.
Art. 8 C.E.A.C. îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
Art. 9 Membrii C.E.A.C. pot fi revocaţi din funcţie prin decizie a Directorului şcolii, în următoarele situaţii:
- prin absenţa nejustificată de la două şedinţe consecutive sau de la trei şedinţe într-un an şcolar;
- dacă se află în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, din diverse motive, pe o perioadă mai mare de 90 zile;
- la săvârşirea oricăror fapte de natură să aducă represiuni asupra prestigiului şcolii.
Art. 10 C.E.A.C. se întruneşte lunar la convocarea coordontorului sau conducerii şcolii.
Art. 11 C.E.A.C.:
- aduce la îndeplinire hotărârile Consiliului de administraţie;
- proiectează, organizează, coordonează, controlează şi evaluează activitatea desfăşurată în Şcoala Gimnazială "Matei Basarab", potrivit A.R.A.C.I.P.;
- elaborează anual un raport de evaluare internă, care se afişează sau se publică în şcoală apoi se transmite I.S.J. şi A.R.A.C.I.P.;
- aprobă graficul de desfăşurare a vizitelor de evaluare şi comisiile desemnate în acest scop;
- informează cnducerea şcolii referitor la situaţiile în care şcoala nu mai îndeplineşte standardele de calitate.
- elaborează metodologia de evaluare şi de acreditare care se aprobă de către Consiliul de administraţie;
- elaborează analize de sistem asupra calităţii şcolii precum şi recomandări de îmbunătăţire continuă a calităţii şcolii;
- elaborează raportul anual cu privire la propria activitate;
- verifică portofoliile cadrelor didactice şi fac propuneri e calificative pentru cadrele didactice conform fişei de evaluare anuală.
Art. 12 În vederea exercitării atribuţiilor C.E.A.C.:
CAPITOLUL V
DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII
Art 13 (1) Coordonarea şi componenţa C.E.A.C. este asigurată pe perioadă determinată, respectiv pe an şcolar, prin decizie a directorului şcolii;
(2) Coordonatorul şi membrii Comitetului desfăşoară activitate de voluntariat în cadrul şcolii, în funcţie de gradul de implicare vor fi recompensaţi din fondul de premiere.